torsdag 8 september 2011

Hemodlade presenter

Jag gillar presenter med en tanke bakom. är man märker att givaren har tagit sig tid att stanna upp, fundera över vad som passar till just den personen och sedan agerat. Jag väljer att skriva agera eftersom det verkligen inte behöver vara något som skall köpas. När jag fyllde år och hade kalas var det just presenter av den sorten som jag fick. Hemmagjort äpplemos fick jag i två olika utföranden vilket skall bli spännande att prova. Den ena sorten var dessutom med kanel vilket jag inte provat förut, men det känns ju egentligen som en självklarhet med äpple och kanel. Tänker mig att det smakar jul. Särskilt trevligt var det att få en hel korg med hemmaodlade grönsaker. Min egen odling blev det lite si så där med i år och då är det inte dumt att trots allt få lite grönt. Rödbetor och gräslök är nog det enda som har överlevt i landet tror jag. En odling klarar visst inte riktigt att man inte har tid med den under några veckor.


Fullt med grönskande gott

Det är inte pumpan som är liten utan rödbetan som är gigantiskt stor

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...