tisdag 16 juli 2013

Damen på brunnen

I flera år har maken sagt att vi borde ställa något på våra brunnar. Har prövat med någon blomkruka men inte blivit riktigt nöjd. Så var vi ute på Göksäter på Orust sent i våras och jag hittade en liten betongstaty som jag med ens tänkte skulle passa på vår brunn.


Jag tycker om att det ser ut som om hon har stått där så länge att hon börjar att vittra sönder. Det passar till det sköra uttrycket som statyn har tycker jag.


Nu står hon där på brunnen tillsammans med blommor och en rostig gammal bensindunk. Den senare hittade vi på Magdas torp och jag kunde inte låta bli att ta med den hem. Jag tycker att den snarare ser ut som en rostig gammal handväska. Måste se till att vakta henne noga när frosten närmar sig så hon inte blir förstörd. Då får hon flytta in för vinterförvaring, kanske passar hon inne någonstans under vinterhalvåret.

16 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Din dam står ju perfekt där på brunnen och pryder, ser så charmigt ut!

Stort GRATTIS till 10 årig bröllopsdag, vad härligt att ha en fest och fira :-)

Ha nu en toppenfin sommardag!
Kramis Paula

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fint det blev! Kram.

Anonym sa...

Jättefint med damen där//Kramar Annmi

Diana sa...

Hon var verkligen fin! Kul att blanda den "hårda" bensindunken med den sköra damen.

Emma sa...

Där trivs hon bra tror jag:) Fint det blev! Kram Emma

Huset på Backavägen sa...

Den damen gjorde sig riktigt fin där! Oj vad mycket som har hänt sen jag var hit sist. Häftigt med förändringar som bara blir till det bättre. Må så gott!
Kram Anki

Fröken Grön sa...

Det där blev verkligen läckert!
Och jag håller med om att den rostiga tunnan ser ut som en handväska, hihi!
Må så gott!
/Anna-Karin

Christina sa...

Hon är så vacker. Är det en fågel hon har i sin hand?
Och vilken härlig rustik karaktär bensindunken har, Tänk att en bensindunk kan vara så vacker!
Kram Christina

VisaLiza sa...

Hon vaktar över ägorna i Hult :) Festen ser vi verkligen fram emot. Nästan lite farligt dock att ha dryga året på sig att planera. Finns risk att jag får svårt att begränsa mig då ;) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja jag föll för henne direkt! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja kontrasterna är verkligen härliga :)

VisaLiza sa...

Ja det känns som att hon hörde hemma på vår brunn, kramar Liza

VisaLiza sa...

Vad roligt att du ser förändringarna. När man själv är mitt uppe i dem så märker man dem knappt. Krävs att man tittar igenom sina bilder för att se vad man egentligen har gjort. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja tänk det hade nog aldrig Magdas pappa kunnat tro att hans gamla skräp skulle bli en trädgårdsprydnad. Liza

VisaLiza sa...

Det är en fågel hon har i sina händer. En duva tror jag att det är om jag granskar den lite närmare, kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...