söndag 9 oktober 2011

Kalas


Att ha kalas har blivit en anledning att pröva på något nytt att baka. Valet stod mellan cupcakes och tårta och tårta blev det då det var vad dottern önskade. Vet inte riktigt hur tårtan på bästa sätt skall beskrivas eftersom det var en salig blandning av gott, men en passande beskrivning är nog choklad- och jordgubbstårta med marängtopping. Känner att jag börjar våga ta ut svängarna när det gäller tårtor och den här gången komponerade jag tårtan själv utan beskrivning. Funderar på om jag ska våga lyfta det hela en nivå till nästa gång och börja jobba med sugar paste. Prinsesstårta kan ju nästan aldrig bli fel!

Annas födelsedagstårta

Var helt säker på att jag köpt rosor av choklad, men det visade sig vara kakaofärgad suger paste!
Tårta med chokladtårtbotten, chokladmousse, frisk jordgubbsmousse med yoghurt. Spacklad med grädde och sedan dekorerad med mer mousse, jordgubbar, minimaränger och rosor och löv. Perfekt balans mellan sött, syrligt och choklad

Födelsedags"barnet"
Dagens tjusigaste paket, skapat av min svåger Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...