torsdag 16 juni 2011

Hur man enklast döljer en ful trappa

Har haft en härlig kväll i trädgården tillsammans med familjen. Raimo har målat ytterdörren och fixat lite som vi har tänkt att det där gör jag imorgon. Barnen och jag har röjt i trädgården och tagit tag i våra planteringar. Nu är rabatterna rensade och krukorna fyllda med blomster. Jag köpte dessutom en jordgubbskruka tidigare idag som vi har fyllt med jordgubbsplantor. Tänk jag har velat ha en sådan i flera år men trots det inte köpt mig någon. Nu står den dock på plats och pryder farstukvisten. Vår trappa är så hemskt ful att det krävs rejält med blomsterprakt för att husets entré skall se inbjudande ut. Någon gång längre fram skall den rivas och ersättas med en fin trappa i trä, men fram tills dess får den kamoufleras med lite grönska.

Rensad rabatt med lite nya växter

Fästet till flagstången finns fortfarande kvar och fungerar som blickfång

Ful trappa men härliga blommor


En gammal emaljgryta fungerar utmärkt som blomkruka

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...