tisdag 3 januari 2012

Ett sagoland

Innan jul passade vi på att besöka Liseberg. Det hade varit milt i flera dagar men just den här dagen var det isande kallt och det kändes onekligen att det var vinter. Trots att jag bott nära Göteborg större delen av mitt liv så var detta första gången jag besökte Liseberg på julen. Märkligt hur en så välkänd plats kan kännas helt annorlunda skrudad i en annan årstid. Det har garanterats sagts förut men tål att upprepas, att besöka Liseberg om julen är som att kliva in i en sagovärld. Det är verkligen riktigt vackert och mysigt. Däremot kan jag tycka att de tar lite väl bra betalt för härligheten. Högst på min lista över sådant vi borde åka var Sagoslottet. Har inte åkt det sedan jag var barn och det hade inte förändras. Vårt lilla barnbarn Amanda åkte dessutom med Raimo och mig så vi fick vara med första gången hon åkte något på Liseberg.






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...