torsdag 5 januari 2012

Förbereder


Äntligen verkar alla stormar tagit en paus och det är tyst och stilla. Vi har varit på en långpromenad i ett grått Hult och konstaterar att naturen tycks tro att det är vår! Överallt i min trädgård tittar lökar upp. Visst vore det härligt om det redan blev vår, men vis av erfarenhet tänker jag att de små lökarna snart kommer att frysa när vädret slår om. Idag har jag täckt matsalsbordet i vardagsrummet med kurslitteratur och försöker bli nästan klar med tentan innan imorgon. Visserligen är det inlämning först sent på tisdag kväll men imorgon åker Raimo och jag till Edinburgh. För min del blir det således tredje gången på ett år som jag besöker den skotska huvudstaden. Det är verkligen en trevlig stad som man lätt förälskar sig i. Den här gången kan vi ta det lugnt eftersom vi avverkade många av alla måsten förra gången. Fast än så länge är jag hemma i Hult och här ska skrivas tenta!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...