onsdag 11 januari 2012

Inspiration sökes med ljus och lykta

Känner att jag skulle vilja ha inspiration att bli så där handlingskraftig som jag ibland blir. Då far jag genom huset och organiserar och kommer på sådant som skall förhindra framtida kaos. Då målas möbler och tavlor och allt händer i stort sett på en och samma gång. Känner att jag vill ta tag i vårt kök och slita ut inredningen och börja med det som kommer bli ett fantastiskt lyft för köket och huset som helhet. Innan vi kan börja med köket måste vi dock ha hit snickaren som skall byta ut våra köksfönster. De vi har är inte bara dåliga utan också i helt fel storlek för att den nya planlösningen på köket skall fungera. Sen är det ju så att snickaren när han kommer inte bara ska byta fönster utan också lägga om hela taket på huset vilket innebär att det är ett projekt av stora mått som väntar. Köket är dock vårt nästa projekt och därför känns det dumt att börja med något annat så länge. Visserligen finns det fortfarande lite smått att fixa till i vardagsrummet men det är ganska snart gjort. Jag har funderat lite på om jag kanske skulle börja måla om köksluckorna men tänker att det är dumt med tanke på att de kommer att bli stående tills dess vi kan börja med köket. Alltså måste jag hitta på något annat att göra.

Fönstret skall bytas ut mot ett som är mindre. Då hamnar det ovanför bänken istället vilket känns bra

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...