fredag 27 december 2013

Ett års skillnad

För ett år sedan skrev jag för första gången om min gastric bypass operaton och hur jag då gått ner 28 kilo. Då hade jag inte kunnat föreställa mig att jag skulle gå ner mer i vikt utan jag var helt själaglad över resultatet. Eftersom jag redan gått ner så otroligt mycket så verkade det helt galet att gå ner mer. Mitt fokus har hela tiden legat på hälsoeffekterna men det är helt omöjligt att inte också tänka en del på vågens siffror under vägen ner. Det senaste halvåret har jag fortsatt att minska i vikt men inte i samma rasande tempo som tidigare. Det är bra eftersom det ger möjlighet att vänja sig vid förändringen. Samtidigt har det också varit svårt att acceptera att inte ständigt gå ner i vikt, det är lätt att bli fixerad.


På bilden från 2012 är det 28 kilos viktminskning och på bilden från 2013 är det 44 kilo. Den största skillnaden från förra året är de träningsvanor som jag har skaffat mig. Idag känns det fullt naturligt att göra några pass i veckan på gymmet. Blir glad av att springa på löpbandet och har upptäckt att jag är lite av en tävlingsmänniska. Vill gärna springa på lite bättre tid varje gång. Mitt mål är att klara av att springa en mil och det känns fullt möjligt att uppnå. För ett år sedan hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle bli en människa som springer.


Lätt att bli lite besatt när det egna jaget befinner sig i en förändringsprocess. Jag är så fantastiskt glad över att ha fått den här möjligheten. Det känns som ett helt nytt liv!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...Bra kämpat jisses!!
God fortsättning & gott slut på 2013 önskar jag dig finis/Kram

Emma sa...

Fantastiskt! Du ser ut att må såå bra:) Kram till dig!

choicesbyannie sa...

Helt fantastiskt och du ser verkligen ut att må riktigt bra.
Det där med träning är nog nyttigt tror jag, inte bara för vikten utan för hälsan överlag.

Kram
Annie

Anonym sa...

Tänk vad mycket som kan hända på ett år! :)

Huset på Backavägen sa...

Vilken kämpe! Vad roligt att du närmar dig målet. Må så gott!
Kram Anki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...