fredag 12 juli 2013

ÄNTLIGEN!

Idag har jag äntligen fått tillbaka min kamera! I över en månad har jag jag väntat och väntat och väntat på att den skall bli lagad och så äntligen idag kom den med posten.


Det går nästan inte att inte att beskriva hur glad jag är över att äntligen ha min älskade kamera tillbaka. Förstod först när jag inte hade den hur mycket jag faktiskt använder den. En tur i trädgården tillsammans med kameran kändes alldeles nödvändigt. Visserligen blir det fina kort även med mobilkameran men det går inte att jämföra med min älskade systemkamera.


På trappen i Hult blommar just nu en fuchsia. Älskar verkligen den lila färgen.


På trappen sitter även Nemi och spanar ut över Hult.


Tomaterna står intill husväggen där de får både lä och gott om sol. Snart kan vi skörda de första tomaterna vilket jag ser fram emot.


Kurre gillar kameran och poserar snällt. Här är han i vår stora utebur där det finns gott om plats för kaniner och marsvin att hoppa och skutta. Vi befinner oss i väntans tider här i Hult. Snart kommer Kurre och marsvinet Greta att bli föräldrar till små bebismarsvin. Vi hoppas verkligen att de blir lika charmiga och sociala som sin far.


Även om rosenträdgården inte är klar så blommar redan rosorna.


Vår vackra pion blommar fortfarande och är helt översållad med knoppar som väntar på att slå ut.


Även Elvis håller koll på trädgården i Hult. Jag hade aldrig vågat hoppas att vi fortfarande skulle ha honom hos oss. Att han skulle vara sjuk går inte ens att föreställa sig!


Här är en av mina favoriter i trädgården. Astillben fanns här redan när vi köpte huset och har glatt oss i nio år nu.



I rabatten intill astillben finns ett nytillskott i form av två stockrosor. Väntar med spänning på att de skall slå ut. Kan inte annat än att känna mig riktigt glad idag. Det har varit en fantastisk fredag på många sätt. Jag slog mina träningsmål på gymmet med råge trots att jag inledningsvis hade svårt att hitta motivationen. Att springa på löpbandet har verkligen blivit min grej. Har prövat att springa i skogen här hemma men det trivs jag inte alls lika bra med. I naturen finns det ju allt för mycket att stanna och titta på och då blir jag distraherad. Vi har varit iväg på badutflykt idag och lyckades få min far att följa med. Minns inte sist min pappa självmant följde med på utflykt. Idag följde han dock med och trivdes gott i skuggan tillsammans med Ida medan resten av oss badade. Fast ingenting kan slå att jag äntligen har fått tillbaka min underbara kamera.

22 kommentarer:

Hannis sa...

Förstår känslan!
Har nästan alltid min kamera med mig så jag skulle bli tokig utan=))

Alltså vilket mys att gå runt i trädgården och njuta med kameran.
Kollade på tomaterna, ser ut att bli en bra skörd!

Kram Hannis

Anonym sa...

Åh,vilken Lycka att få tbx sin kamera & Riktigt vackra foto tar du mé/Kramar Annmi

Torpliv sa...

Förstår att du är glad för att ha fått din kamera tillbaka, och vilka vackra bilder du tar!
Kram Petra

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad kul att kunna ta finfina bilder igen. Kram.

Junitjej sa...

Vad skönt att du återigen har din kamera!

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Så skönt att du fått kameran tillbaka. Själv hade jag nog inte klarat mig utan min. Den är en mycket kär ägodel.

Queen of Kammebornia sa...

Happiness! Och vad härligt med stockrosor!

Unknown sa...

Marsvinsbebisar, det låter spännande. Hur många ungar brukar de få? Min man är allergisk så vi kan tyvärr inte ha några. Kaniner går ju bra för de kan ju även vara ute på vintern. Hur många kaniner har ni?
Ha en skön kväll!
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

ikarolineshuvud.blogg.se sa...

så fina bilder du tar!
Och OJ vilka tomater du kommer få skörda!!
Jag ahr bara en pytteliten på alla mina plantor :(

Diana sa...

Skönt att den kom, jag känner mig naken utan min kamera... haha!
Superfina bilder!

choicesbyannie sa...

Förstår lyckan, så ljuvligt med en riktig fungerande kamera. Så vackert ni har det i trädgården och visst är det märkligt att förändringarna liksom kryper sig på, kan inte riktigt förstå hur mycket trädgården förändras innan man bejakar förändringarna, eller tittar på gamla kort.

Önskar dig en ljuvlig söndag

Ps fantastisk klänning du loppat.
Kram
Annie

VisaLiza sa...

Ja tomater får vi gott om här i Hult, har kunnat skörda den första idag :) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack snälla! Ja det har onekligen varit en prövning att vara utan min kamera. Så många tillfällen när jag velat fotografera och mobilkameran inte räckt till! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja det känns skönt! Fast jag råkade låna en kompis kamera för ett tag sedan så nu har jag fått habegär efter ett nytt objektiv! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Helt galet att man kan sakna en sak så mycket!

VisaLiza sa...

Jag hade verkligen inte förstått hur beroende jag är av min kamera innan jag var utan den.

VisaLiza sa...

Ja det skall bli spännande att se stockrosorna när de blommar!

VisaLiza sa...

Förra gången vi hade marsvinsbebisar fick vi tre och vad jag förstår är det rätt så normalt. Vi har i dagsläget fyra marsvin och två kaniner. Vi tänker att vi skall behålla ett marsvin minst. De trivs bäst i en flock och det är inte mer jobb med några till :)

VisaLiza sa...

I år blir det gott om tomater, men inte riktigt av egen förtjänst. Jag har haft god handledning av min väninna Magdalena. Det är ju en helt vetenskap att odla tomater. De skall planteras om många gånger. Nu har de sin sista kruka som är ordentligt stor och dessutom fylld med u-jord. Tomater vill ha riktigt näringsrik jord har jag fått lära mig :)

VisaLiza sa...

Förstår verkligen vad du menar med att vara naken utan kameran!

VisaLiza sa...

Ja tänk det börjar verkligen bli en vacker trädgård! Det hade jag aldrig kunnat tro om jag skall vara ärlig. Det är verkligen helt nödvändigt att dokumentera mycket så man kan gå tillbaka och titta och kunna se hur mycket arbete som gjorts. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Tack snälla :) Det är verkligen skönt att kunna ta bilder så som jag vill ha dem igen. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...