onsdag 24 augusti 2011

Dagens sko

Dagens sko är ett riktigt fynd om än inte ett loppisfynd. Det var kärlek vid första ögonkastet men min plånbok hade inte riktigt råd med dessa underbara skor. Fast jag kunde inte låta bli att prova, de var ju så fina. Då visade det sig att den ena skon var solblekt och betydligt ljusare än den andra. Det märktes inte direkt när de var på, men höll man upp dem bredvid varandra blev skadan tydlig. Fast det var ju fortfarande ett par helt underbara skor. Alltså påpekade jag felet med förhoppningen att det skulle kunna sänka priset från 2000 kronor som de kostade till en nivå som jag kanske kunde fundera över. Expediten tittade fundersamt på mig när jag påpekade felet och undrade om jag verkligen ville köpa dem när de var skadade. I så fall ville hon ha 75 kronor för dem eftersom det var kostnaden för att returnera dem. En idé som jag haft med mig länge när det gäller lite dyrare inköp av skor och kläder är att inte tänka priset på prislappen utan istället PPT alltså Pris Per Tillfälle. Med tanke på att dessa skor är ett par favoriter bland favoriter har de genom åren använts mycket flitigt. Vi har dansat, gungat runt på englandsbåten, varit på studenter och mycket annat skoj vilket innebär att även till ordinarie pris hade detta varit en prisvärd sko.

Mina underbara fabulösa favoritskor

Har använt dem hur mycket som helst och det märks knappt. Har bara klackat om en gång!

Idag syns det nästan inte att skorna skiljer lite i färg

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...