torsdag 15 mars 2012

Prioriteringsordning

Ser på klockan att det för länge sedan är tid att sova, men känner mig lite som Alfons Åberg. Ska bara först! Det är drygt en vecka kvar till mässan, det är full fart i skolan och livet här hemma i Hult stannar ju inte upp på grund av detta. Barn, katter, hund, hus och allt annat här hemma pockar på uppmärksamheten. Alltså är det bara att se till att organisera kaoset! Skriva listor och prioritera i vilken ordning saker skall göras och vad som kan vänta. Tvätten ligger alltid högt på min prioriteringslista av olika orsaker. Jag hatar verkligen allt som har med tvätt att göra, tvätta den, hänga den, ta hand om den ja allt detta är enligt mig olidligt tråkigt. Möjligen skulle en strategi vara att skjuta på det in i det längsta och bara tvätta när det är absolut nödvändigt men då uppstår något som jag avskyr än mer än tvätthanteringen nämligen en extrem mängd tvätt. Alltså ser jag till att väldigt effektivt köra igång en tvättmaskin nästan varje kväll, hänga eller tumla på morgonen och sedan lägga in när man kommer hem. Mycket annat i hemmet kan tidvis prioriteras bort, men inte detta.

Igår hade vi ett fantastiskt väder här hemma, en riktigt ljuvlig vårdag helt enkelt. Idag har det varit grått och blåst och varit allt annat än härligt. Perfekt väder enligt mig! Hade det idag varit lika underbart väder som igår då hade jag inte kunnat förmå mig själv att vara inne hela dagen och hade således inte hunnit med alla dagens måsten. Fast nu är det trots allt att logga ut för dagen, säga god natt och invänta nästa. Skickar med lite vårinspiration av konstnären Ingela Jondell eftersom solen idag lyst med sin frånvaro.

Vår av Ingela Jondell

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...