söndag 6 december 2015

Tid för eftertanke och reflektion

Jag har varit mycket på väg den senaste tiden och har inte riktigt hunnit med det här med skrivandet. Förvisso positivt med så pass mycket upplevelser att en faktiskt inte har tid att stanna upp och göra annat. Å andra sidan känner jag starkt att jag behöver tid för reflektion och eftertanke. Att stanna upp och fundera över vad en egentligen har upplevt och lärt sig är nog lika viktigt som själva upplevelsen i sig. Hann egentligen inte riktigt landa efter resan till Kapstaden och Namibia när jag denna veckan åkte på utbildning. Tempot har varit högt och dagarna intensiva men otroligt spännande och intressant. Fast viktigast är det som händer precis nu. Att ha landat hemma igen i min fåtölj med en kopp te och vovven Ebba i knät. Hon bryr sig inte om vad jag har varit med om, det enda hon vill är att bli klappad och vara nära. Så då sitter vi här Ebba och jag och med hennes hjälp infinner sig utrymmet för både eftertanke och reflektion.

Ebba min kloka kamrat

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...