onsdag 9 december 2015

Vardagens trivialiteter

För första gången på nära två månader har jag haft en kväll hemma i Hult. Det kändes nästan lite högtidligt och stort att ha en kväll utan möten. Den sista tiden har jag befunnit mig mycket på resande fot och dessutom har det varit mycket jobb och politik. Resväskan står redan packad i hallen för nästa resa. Förvisso kortare den här gången men ändå iväg. Därför kändes det lyxigt idag att ha tid att tvätta, stryka och lägga in kläder. Märkligt det där hur ens perspektiv kan ändras och hur det som varit tråkigt plötsligt blir till något roligt. Fast det är ju så att vardagen med alla dess trivialiteter behövs. Utan vardagen uppskattar en ju inte de där särskilda händelserna. Det behöver vara en balans tror jag mellan vardag och upplevelser för att vi som människor skall ha tid att bearbeta det vi är med om.

Numera hör strykning till en av de vardagssysslor jag verkligen uppskattar. En bra ljudbok eller musik till och jag kan ägna timmar till strykning. Jag gillar sådant som ger ett tydligt resultat dessutom. Vardagens trivialiteter hör till livets viktigheter och det kan vara bra att påminnas om ibland.
Har till och med hunnit med att ordna lite julstämning i Hult idag

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...