måndag 28 september 2015

Four Fit Challenge


Den här veckan ska jag utmana mig själv och vara med i Four Fit Challenge. Det är en utmaning som handlar om att sätta fokus på modeindustrin och väcka tankar om hur vi de tillverkar och hanterar våra kläder. Under en vecka skall endast fyra plagg användas och det är onekligen utmanande. Underkläder, träningskläder, arbetskläder och ytterplagg är undantagna och likaså assessorer.


Att välja vad jag skulle ha på mig under en vecka var inte enkelt och jag funderade mycket innan jag till slut valde min älskade jeansklänning som bas för veckans outfits. Idag är dag ett och jag har min klänning tillsammans med en kortärmad tunn kofta som är ett av mina fyra plagg. Utöver dessa två har jag valt ännu en kofta och en stickad tröja. Jag har fått med mig min vän Regina på utmaningen så ni kommer även få läsa om våra erfarenheter på Livåleva Bloggasin. Vi fuskade lite när vi gjorde utmaningen eftersom vi fotade alla våra outfits redan förra veckan. Riktigt fiffigt dock att ha en klädplagg för veckan. Det tilltalar mitt ordningssinne och det kändes riktigt skönt att slippa fundera över vad jag skulle ha på mig idag.


Har även taget en selfie idag för att visa att jag inte fuskar med mer än planering och förberedelserna. Idag fick dessutom ett halsband komplettera min utstyrsel. Tyckte något saknades när jag såg bilderna och kom på att det krävdes ett halsband för att se komplett ut.


Till detta har jag mormorskängor och knästrumpor vilket gör det hela lite mer lekfullt. Konstaterar bittert att mina kängor dessvärre börjar att ge med sig vilket gör mig riktigt ledsen. Har haft dem i många år och de är verkligen ett par perfekta skor. Om de varit i äkta läder istället för i syntetmaterial då hade det bara varit att lämna dem till en skomakare. Nu får jag istället använda dem så länge till det är möjligt. Nästa par skall bli sådana som går att laga och med det får en längre hållbarhet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...