måndag 20 augusti 2018

Störst av allt är kärleken

I lördags hade jag det otroliga fina uppdraget att få vara fotograf när en av mina nära vänner gifte sig. Onekligen en stor uppgift att få eftersom det är bilder som skall följa dem genom livet. Har gått igenom bilderna flera gånger men märkligt nog är den jag fastnar för särskilt en som jag lite snabbt knäppte med mobilen. Vi fotade precis innan vigseln och de var båda lite fnissiga och uppspelta inför det som skulle komma. Inte helt olikt barnen på deras första skoldag efter sommarlovet. Det är en stund av allvar och något nytt men samtidigt alldeles välbekant att ta nästa steg i livet tillsammans.


Bröllop är alltid något fint och det slår mig ofta hur olika de kan vara. De kan vara formella med mycket folk och där en nästan känner sig som en statist i ett skådespel. Eller så kan det vara så där enkelt och familjärt och där det inte gör något om planerna förändras under dagens gång på grund av väder och vind. Det var ju själva vigseln som var det viktiga och inte detaljerna.


Allvar, glädje och fnissighet i en fin blandning. Till sist lyckades jag inte bara med att fånga brudparet på fina bilder utan fick också vara chaufför och se till att de kom ordentligt fram till sitt bröllop. Så fint att få vara med och påminnas om att kärlek är något både fint och stort!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...