tisdag 19 juni 2012

Bokprat

I många år har jag önskat att vara med i en bokcirkel. Har däremot inte haft koll på någon på nära håll som jag lite smidigt kunde vara med i. Började för några månader sedan att prata med detta med några av mina vänner och upptäckte att det var fler som kände som jag. Nu ikväll har vi haft vår första träff och så trevligt att träffas i en konstellation av människor som inte riktigt är samma som vanligt och att diskussionerna till största delen handlar om boken vi alla läst. Svårare än så här behöver det inte vara. Vi har en liten grupp på Facebook som fungerar som informationskanal vilket innebär att så länge alla kollar där vet alla vad som gäller. Vi ska ses med jämna mellanrum och till varje tillfälle läsa den bok vi gemensamt har valt. Första boken ut var Någonstans inom oss av Kajsa Ingemarsson som handlar om en kvinna som väljer att ta livet av sig. En tänkvärd bok med djup även om den ibland känns förutsägbar, så kan man sammanfatta gruppens omdöme. Definitivt läsvärd skulle jag säga och tänker nu ge mig i kast med Små citroner gula av samma författare. Jag har i flera år trott att jag har läst den, men upptäckte att så inte var fallet. Nu till frågan om vad vi läser härnäst i bokcirkel och det återstår att se.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...