söndag 10 juni 2012

Trädgårdsförvandling

Igår satt jag och läste i min trädgård. Vädret var inte särskilt bra men jag hade en varm filt och en skön stol. Tänk att lite grönska trots allt förvandlade även min trädgård till en avkopplande oas. Sakta, sakta börjar trädgården ta den form vi tänker oss. Det gäller att fokusera och se ett projekt i taget och inte låta sig bli stressad av allt det andra, allt det där som inte är gjort. För inspiration för framtiden har jag suttit och tittat på mina bilder från botaniska trädgården i Dublin. När vi promenerade runt i all den vackra grönskan pekade jag högt och lågt för att visa Magda hur jag vill ha det i min trädgård. I veckan som kommer skall vi åka och handla allt som krävs för att komma vidare med trädgårdsprojektet. Känns verkligen skönt att ha Magda som projektledare, hennes jobb nu är att peka och tänka, jag behöver bara lyssna och göra.

Undrar om jag kan få till en rejäl bäck med tillhörande bro i trädgården?




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...