söndag 10 juni 2012

Dagens boktips

Sommaren är en tid för läsning, det passar sig liksom alltid. Antingen kan boken följa med till stranden eller bli en trevlig kamrat på en regnig dag. Jag tycker om att läsa och läser således mycket. Ofta kommer frågan: Hur hinner du? Jag tror att det mesta i livet handlar om prioritering och planering. Det finns alltid stunder att läsa om man tar vara på dem. Jag brukar ha som vana att alltid ha med mig en bok i handväskan eftersom det under en dag ofta dyker upp tillfällen när man bara väntar. Varför inte läsa en bok istället. Sen hör jag till dem som verkligen inte kan komma till ro och sova utan att läsa lite först. En av mina nylästa favoriter är Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap. Länk till en mer utförlig recension hittar du HÄR! Många recensenter beskriver boken som en feel good bok och jag håller delvis med men inte helt. Jag tycker att det är en mysig bok som också vågar ta i svåra frågor vilket gör att den känns trovärdig. Någon tycker att det är eländesskildring och det kan jag inte hålla med om. Funderar du på vad som skall bli boken för dagen då rekommenderar jag denna.

Lång och krånglig titel men med riktig bra innehåll

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...