fredag 14 december 2012

Hult om vintern

Jag är inte vidare förtjust i kyla och tycker därför att vintern är något vi skulle kunna hoppa över. Den här morgonen är det så pass kallt på nedre plan att jag istället har valt att sitta i sängen och plugga. Är ensam hemma och då får man passa på att lyxa till det genom att unna sig lite värme till studierna. Fast även om jag inte tycker om vinterns kyla så kan jag inte låta bli att förundras över hur vackert det blir när världen täcks av snö. Det är plötsligt ett helt nytt landskap än det som tidigare var där. Inser att jag mot min vilja faktiskt tycker om vintern, hur gick det till egentligen? Nåväl nu skall jag njuta en stund av att det är helt tyst i huset och att det bara är jag hemma. Eller bara jag? Jag fem katter, Ida samt några marsvin och kaniner är det som är hemma i huset i Hult. Om några timmar kommer barnen från skolan och huset fylls åter med liv och rörelse. På dagens planering står pepparkaksbak och även bakning av lussekatter.

Vägen genom Hult en kall decembereftermiddag.

Allt blir plötsligt vackert!



Mitt lilla snömonster som verkligen älskar snö. Fick Ida bestämma skulle det vara snö jämt!

3 kommentarer:

Hannis sa...

Jag är en sån som tycker att vinter ska vara vinter. Snö och minst -5=))
Kan bero på att där jag bor så är det oftast slask, grått och blött och det är något jag avskyr!

Låter härligt med lite bakning!
Hoppas att du får en mysig helg/Hannis

Lycka och Hem sa...

Mysigt med pepparkaksbak och lussekatter! Det ska jag också försöka att planera in någon dag. :) Kram Caroline

Unknown sa...

Ljuvliga bilder. Själv älskar jag vintern, hösten, våren och sommaren. Alla har de sin charm och jag är så tacksam att jag bor på detta fantastiska ställe som erbjuder en sådan mångfald;)

Hoppas all bakning gick bra till och önskar dig en härlig lördag
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...