söndag 6 juli 2014

Marknad, boxning och solsken

Det har varit en hektisk helg men nu väntar äntligen lite riktig ledighet. Fast jag skall verkligen inte klaga på helgens aktiviteter eftersom det har varit mycket roligt som har hänt även om också sådant som är roligt tar på krafterna. Lördagen inleddes med valarbete på Saltkällans marknad.




 Vår Ida var givetvis med hela dagen men hennes nye kompis Nicke orkade inte riktigt med utan somnade gott.


Det bästa med marknaden är marknadsgodis.


Dagens höjdpunkt var dock inte marknaden utan Ultras föreningsdag då Valhall boxningsklubb visade upp sin verksamhet. Yngsta barnet har varit med i klubben i drygt ett år och igår var det dags för första uppvisningen. Nervositeten var stor innan och stoltheten efteråt än större. Jag känner mig fortfarande ambivalent till boxningen eftersom det faktiskt handlar om att slåss. Samtidigt är föreningen och träningen helt fantastisk och jag tycker verkligen att den är otroligt bra.


 När nervositeten väl var borta drabbade barnen samman ordentligt och konstaterade att det kan inte vara enkelt att vara sumobrottare! Känns onekligen fantastiskt att helgen avslutades med värme och solsken. Nu skall vi vara lediga och verkligen njuta av sommaren och då passade det bra att den äntligen kom hit.

2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Haha, jag minns när jag på en möhippa provade på sumobrottning i sån där dräkt. Uhhh, vad svettigt... men kul! Härliga bilder!
Kram Anki

Min Lilla Kokvrå sa...

Hoppas verkligen sommarvärmen håller i sig!!
För min del är semestern slut nu och jag ska bege mig till kontoret :(
Önskar er en härlig ledighet, med mycket sol och värme! Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...