måndag 8 augusti 2016

En skånsk sommarkväll

Det blåser och regnar ordentligt i Hult idag, ett riktigt höstrusk helt enkelt. Det är lätt att tänka att sommaren nu är förbi för den här gången men jag hoppas fortfarande. Augusti är ju en sommarmånad och stor del av september kan ju faktiskt vara sommar även den. En sådan här dag känns det fint att ha tankat på med fina sommarminnen under den tid som har passerat. Märker att det som oftast stannar kvar efteråt är de där ljumma sommarkvällarna då en kanske gjorde just ingenting. Förvisso är det härligt med alla utflykter och upplevelser men just de där kvällarna är något alldeles särskilt.


En sådan där riktigt vacker kväll var när jag befann mig på roadtrip i Skåne för några veckor sedan. Regina, Sophie och jag bodde på ett litet bed and breakfast i den lilla orten Borrby. Det var en otroligt vacker måne den där kvällen som lockade ut mig med min kamera. Landskapet är vackert dagtid men i stort sett magiskt om kvällen i månens sken.


Hittade en katt som satt och spanade över sitt revir.


Hen verkade lite fundersam över min närvaro och tycktes vara lite skeptiskt inställd till att bli fotograferad. Vi kunde dock enas om att platsen var stor nog åt oss båda.


Tänk att se den här utsikten varje dag!



Det enkla är ofta det bästa. En kort promenad en ljum sommarkväll i ett vackert landskap blir till minnen för den kommande vintern. Ser på bilderna och befinner mig nästan åter bland fälten och känner sommarens alla lukter och ljud. Det är inte mycket som krävs för att återskapa känslan, men känslan i sig är mycket värd.

3 kommentarer:

Villa Freja sa...

Ja, nu känns det onekligen som höst men jag hoppas sommarvärmen återvänder en omgång till. Kram.

Christina sa...

Vackert! Ja, nog börjar man känna att hösten är i antågande med regn och blåst. Men precis som du säger så brukar det ju vara fina dagar långt in i september...

Kram

Karin Härjegård sa...

Det vilar verkligen ett vackert vemod över sensommaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...