onsdag 9 augusti 2017

Roadtrip och bröllop

Det är nästan lite märkligt att vara hemma i Hult igen efter en vecka på resa. Det har verkligen varit en veckas resande eftersom vi befunnit oss på roadtrip på Irland och rest från plats till plats. Resan började i Dublin för fortsatt färd mot västkusten och den lilla staden Lisdoonvarna. En stad jag hittade av en slump eftersom det var omöjligt att hitta boende i Galway som jag hade tänkt från början. Jag är dock mycket glad över detta då Lisdoonvarna är en otroligt charmig liten stad ute på landet och något annat att uppleva än en större stad. Jag har ju varit många gånger på Irland men aldrig haft möjligheten att åka till västkusten och se Cliffs of Moher vilket jag länge önskat. Trots att vädret var grått och dimmigt var det helt fantastiskt att äntligen få se det dramatiska landskapet och klippväggarna.

När resan fortsatte norrut var det längs den västra kusten och sedan snett genom landet med sikte mot Belfast. Slumpen har varit en viktig faktor under resan och istället för att spendera tid i just Belfast hittade vi den mindre staden Lisburn och följde sedan krokiga vägar till den nattens boende.

Själva målet för resan var dock den lilla kuststaden Newcastle där vännerna Louise och Robby skulle gifta sig. Det var ett helt magiskt bröllop på ett slott och dessutom på en av de vackraste platserna jag har besökt. Helt säkert är det en stad jag aldrig hittat på egen hand, men nu är det en plats dit jag vill återvända. Omgivningarna var helt otroliga med vandringsleder och dessutom gott om slott och ruiner och annat spännande att upptäcka.

Bröllopet var verkligen ett minne för livet! Det var storslaget men ändå familjärt med varma tal och fina stunder. Det är onekligen något speciellt att få möjligheten att dela någons bröllopsdag och jag känner mig mycket tacksam över möjligheten. Det var en dag och en resa som har gett mig minnen för livet!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...