torsdag 7 juli 2011

Slottsskogen i Göteborg

Som barn älskade jag att åka till Slottsskogen i Göteborg. Vi bodde några mil därifrån så varje utflykt dit blev nästan som ett äventyr. Jag minns särskilt en gång när vi åkte dit med dagis och fick åka tåg från Ytterby till Göteborg och sedan vidare med spårvagn. Det var spänning det! Även den här gången innehöll resan till Slottsskogen ett moment av spänning eftersom jag skulle hitta dit på egen hand med bil. Jag har ju bara åkt buss, tåg och spårvagn hela mitt vuxna liv så detta visade sig vara utmanande. Nåväl fram kom vi och vi fick en härlig dag på en underbar plats.

Blommande Azalea i Azaleadalen



Här var det fin fest i frack!


Det finns mycket att se och kan vara långt att vandra
Säl på simtur

Sälmamma med unge

En grön oas mitt i staden

Jag älskar getter, så rara!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...