torsdag 29 december 2011

En isolerad tillvaro

För första gången sedan vi flyttade till Hult känner jag mig isolerad och långt bortanfrån resten av världen. Orsaken till detta är att vi sedan två veckor tillbaka har i stort sett inte har någon internetuppkoppling. Inser hur mycket av mina vardagsrutinet som faktiskt är kopplade till just internet. På morgonen brukar jag dricka kaffe och läsa morgontidningarna på nätet. Detta efter frukost då den "riktiga" tidningen läses. Sedan brukar jag fortsätta med att läsa bloggar och uppdatera min egen blogg. Under dagen när man grejar med annat stannar jag ofta upp en stund och kollar mail eller Facebook. När det är dag för matlagning och inspirationen tryter brukar jag gå in på någon sida med bra middagstids. Till kvällen när huset är tyst och jag som nattliga är ensam vaken brukar jag se på någon serie jag följer. Som sagt min vardag behöver internet! Nåväl i nästa vecka är vi lovade att allt ska fungera igen. Håller tummarna och tänker att vi får helt enkelt åka och besöka resten av världen så långe!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...