onsdag 14 december 2011

Luciafirande

Är fortsatt trött efter att ha varit ute och rest och funderar så smått på vad jag skall ta tag i. Egentligen skulle jag ha varit i skolan idag, men eftersom bilen krånglar blev det till att tänka om. Skönt att slippa ge sig av ut i regnrusket. Trodde inte jag skulle medge detta, men nog hade det varit skönare med snö istället för regn just nu. I allt rusk och mörker kommer lucia som en upplyftande dag. Känns som att vid lucia då börjar julen på riktigt. Våra småtjejer hade igår bestämt sig för att de ville lussa för de gamla. Alltså såg vi till att bjuda in oss till sociala dagverksamheten för äldre i Munkedal. En hel fantastisk verksamhet med helt fantastisk personal. Raimo har varit där och spelat några gånger under åren som gått, Anna har varit volontär där och jag tittade ofta in när jag jobbade i hemtjänsten. Där finns värme och gemenskap och det känns verkligen att verksamheten är uppskattad. Det var nog ingen slump att tjejerna ville lussa just där. Raimo kompade på gitarr och gav stöd när tjejerna sjöng. Kan inte säga annat än att jag är extremt stolt över både lucia och tärna.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...