fredag 30 december 2011

Ett tandlöst födelsedagsbarn

Eftersom vi fortfarande lider brist på internetuppkoppling får jag passa på att blogga när vi befinner oss ute i civilisationen där internet finns. Saknar onekligen möjligheten att blogga, det blir ju lite som en dagbok och då känns det viktigt att ha med viktiga saker i tillvaron. I förrgår hade vi en riktigt viktig dag i Hult då ena barnet fyllde år. Att fylla år är onekligen något riktigt viktigt, särskilt när man är barn. Skillnaden mellan att vara en ålder till att vara ett helt år äldre är viktig, då har man ju blivit stor! Dagen firades med både kalas och tårta och presenter så klart. Jag hade dessutom blivit tillsagd att jag skulle göra en fin tårta i år och inte en som förra året. Det var faktiskt så att när jag såg korten på födelsedagstårtan förra året då insåg jag att jag var tvungen att lära mig att baka tårtor på riktigt. Nu har jag haft lite tid på mig att öva och vi har hunnit avverka några kalas där det serverats tårta. Födelsedagsbarnet var nöjd med sin dag och längtar nu till imorgon när det blir kalas igen även om det är det nya året som skall firas den gången.


Födelsedagstårta med chokladbotten, fylld med chokladmousse och kokosmousse
Gluten- och laktosfri minitårta

Världens godaste maränger var beställda


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...