fredag 27 november 2015

Adventsstök

Idag står det bakning och adventspyntning på schemat. Känns både märkligt och fel. Har som glömt bort det här med jul när jag har varit borta. I mitt huvud känns det som att det fortfarande bara är oktober. Nåväl kommer en väl igång med pyntandet kanske julkänslan kommer av bara farten. Är fortfarande lite märkligt att vara hemma i sin egen vardag igen. Tror att det är bra att ibland komma iväg och med det få perspektiv på tillvaron. Det är som inte hela världen att jag har ett hus som ibland är tämligen stökigt. Jag har ju faktiskt ett hus att bo i och det är inte alla förunnat och det är lätt att glömma bort. Julen är min absoluta favorithögtid om en bortser från all hets kring julklappar. Jag gillar det där med glöggmingel, med julpyssel och att umgås med familj och vänner. Det där är det som utgör själva kärnan i julen för mig.

Får lite hjälp i köket

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...