söndag 10 april 2016

En firad jubilar

Ännu en vecka till ända och nu börjar det kännas att det är vår. Igår firade vi mamma som fyllt 60 år och då passade solen på att både skina och värma. Tänk vissa år när vi firat mamma har det varit snö!


Mammas kalas blev precis så där trevligt och fint som ett kalas borde vara. Gott om trevliga gäster, massor av gott att äta och kaffe som serverades i fina koppar. Jag hävdar bestämt att kaffe smakar bättre när det serveras i kopp och inte i mugg.


Det var riktigt roligt att min kusin och hennes barn åkte hela vägen från Skåne för att vara med på kalas. Vi lyckades dessutom att fastna på kort tillsammans. Fast den som stal showen och fastnade på alla kort var min lilla kompis Vida. Hon och Ebba gjorde viktiga saker tillsammans hela kalaset. Ebba vaktade noga när Vida skulle spela. När det var dags att gå tyckte Vida att Ebba passade bättre i hennes jacka och givetvis skulle detta testas. Otroligt roligt att vår lilla Ebba som sedan hon kom varit så nervös och ängslig nu kan följa med på kalas. Hon har tidigare varit lite rädd för barn och därför är det än roligare att hon nu funkar så bra ihop med min lilla kompis. Det är verkligen en ynnest att ha en treårig kompis. Otroligt spännande att se världen med hennes ögon. Just igår testade hon världen med mina skor. Tog på sig dem och sa sedan bestämt: Jag är Liza! Inte illa att så tidigt ha lärt sig att uppskatta tjusiga skor.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...