lördag 28 april 2018

Bytt är bytt och blir till glädje på nytt

Idag var det äntligen dags för klädbytardagen i Munkedal som Erika, Regina och jag arrangerar. Det var lite nervöst på morgonen, tänk om det inte skulle komma någon! På förmiddagen var det möjligt att lämna in kläder och på eftermiddagen ägde själva bytet rum. De som lämnade in kläder fick en biljett per plagg men max 5 biljetter. När de sedan kom tillbaka på eftermiddagen kunde de hämta ut lika många plagg som de hade biljetter.

ABF i Munkedal förvandlades för några timmar till en klädbutik

Vi fick in otroligt mycket fina kläder och det fanns gott plagg att välja blad för alla deltagarna. Erika har ordnat klädbytardagar tidigare men för Regina och mig var det första gången. Det blev riktigt lyckat och trevligt men vi har också lärt oss en hel del som vi kan göra bättre till nästa gång.  Konstaterar att det viktigaste för den som deltar är att inte ha för bråttom. Det tar tid att titta igenom alla kläder och det är viktigt att prova. En vill ju inte få med sig nya kläder hem som inte kommer att användas. Jag är verkligen förtjust i att handla kläder på loppis och på Tradera men att byta kläder är ju än bättre. Att sådant som hänger i min garderob och inte används istället kan bli till glädje för någon annan. För egen del såg jag till att lämna in några felaktiga köp på Tradera. Fina klänningar men som dessvärre inte passade.

Dessa var helt omöjliga att motstå!

De flesta lämnade in kläder men några lämnade också in skor vilket jag onekligen är nöjd med. Jag fick med mig flera fina par skor hem. Förvisso kanske inte min skogarderob behövde påfyllning men jag har svårt att låta bli vackra skor.

Enkla och snygga och med bra höjd på klackarna

Detta paret tror jag kommer bli riktiga favoriter. Snygga både i vardagen och till fest och passar dessutom både till byxor och klänning.

Mina fynd från idag. Halsbandet är ett loppisfynd från en sommarloppis

Att lyckas få till en outfitbild visade sig vara en utmaning idag. Tydligen är det en sådan dag då jag gör grimaser på alla bilder, men jag är ju tvungen att visa upp outfiten som jag har bytt till mig. En söt klänning med en fin grön kofta till. Undrar just hur många gröna koftor jag äger nu? Blev riktigt förtjust i denna eftersom den är midjekort och passar till de flesta av mina retro- och vintagekläder. Skorna var jag nästan på väg att låta bli men de var alldeles för söta för att inte få följa med hem. Nu får jag se till att planera in trevliga tillställningar framöver som ger mig anledning att använda alla dessa nya skor.

Det var verkligen riktigt trevligt att arrangera en klädbytardag och i höst blir det dags igen. Vi har ännu inte spikat något nytt datum men vi har bestämt att det helt självklart blir en ny klädbytardag i Munkedal.

2 kommentarer:

Maria Hallenberg sa...

Vad roligt att jag fick din klänning med mig hem och du min 😁

VisaLiza sa...

Ja det är onekligen lite lustigt! Vi är två människor med bra smak helt enkelt ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...