tisdag 3 augusti 2010

Att välja bland alla projekt!

Har semester för första gången på många år och börjar bli lite rastlös. Skall åka en vecka till Strömstad och tänker att det kanske är tur annars hade det blivit mer arbete än vila. Har många projekt som väntar och vet inte riktigt vilket jag skall ta tag i härnäst. Valet står mellan att börja renovera farstun eller att måla köksmöblerna. Lite olika stora projekt förvisso men farstun börjar bli ett rum jag helst undviker vilket ställer till problem eftersom det är ett rum som måste passeras flera gånger om dagen. För några år sedan var jag inne i en fas då jag ville ha orientaliskt stuk på inredningen. Vackra tyger, mörka möbler och spännande färger lockade vilket resulterade i att farstun målades mörkt vinröd med mörkt tak och mörka lister. Lägg sedan till en sittbänk i mahognyfärg och svart golv så är farstun i stort sett beskriven i sin helhet. Min man var redan från början skeptisk till dessa färger och påpekade mycket riktigt att jag skulle tröttna. Det sitter långt inne att erkänna men visst hade han rätt! Min vision för farstuns framtid ser dock ljus ut. Vit bröstpanel och tapet i vitt med mönster i grått. Ytterdörren i teak och det mörka taket skall bli vitt, vitt, vitt! Sittbänken skall även den få en makeover och förvandlas till en möbel som passar den slitna lantliga stilen. Golvet får däremot vara kvar som en konstrast till allt det vita. Panel och färg är inhandlat så egentligen handlar det bara om att sätta igång.

Fast då var det ju det där med att måla möbler som är så mycket roligare än att tapetsera och sätta panel. Hmm kanske går det att övertala resterande familjen att de är på humör att tapetsera. Nåväl nu blir det en vecka borta från hus och renovering. Hoppas dock på att hitta lite spännande sommarloppisar på vägen och med det lite ny inspiration.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...