söndag 8 augusti 2010

Tid för vardagsliv igen

Hemma igen efter några härliga dagar i Strömstad. Det blev tyvärr inte några loppisbesök men istället mycket annat trevligt. Kan konstatera att husets katter försökt att möblera om eller i vart fall dekorera om under tiden vi har varit borta och nu blir det till att röja i röran. Egentligen vill jag helst ta tag i mina penslar och fortsätta måla möbler men får nog lägga lite band på mig själv och istället röja först. När det gäller mig är det annars lätt hänt att det som känns roligt blir det som får styra.

Har haft några dagar på mig att fundera över kommande projekt och tänker att kökets stolar och buffén i vardagsrummet är de projekt som är enklast att börja med. Allt annat kräver tid och planering och jag känner just nu att jag vill ha snabba och synliga resultat. För i verkligeheten vilket för mig inte är som den verklighet som presenteras i Allt i hemmet så tar alla större projekt ganska lång tid eftersom vi gör allt själva. Nu när semestern är över och vardagen så smått skall vänjas in igen känns det inte helt klokt att återigen vända upp och ner på hus och hem. Tids nog måste det göras men jag känner just nu att jag gärna drar lite på det. Tänker att när årets kull med kattungar flyttar om sex veckor är det ganska lagom att börja med projektet att renovera farstun.

Årets busig små kattungar, en tycks dock vara på egna äventyr

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...