tisdag 10 augusti 2010

Krukväxtpassion!

När jag var yngre tyckte jag att krukväxter var riktigt tråkiga. I mina första bostäder fanns det några få utvalda växter alltid gröna och aldrig blommande. Jag tycker fortfarande inte om överbelamrade fönsterbrädor men numer blommar det i de flesta rum. Krukväxter kan ju vara så mycket mer än bara en kruka och en blomma. Det enda som sätter gränserna är egentligen fantasin och möjligen också plånboken. Egna blomstergrupper är förutom roligt att göra en uppskattad present. Fördelen med att göra just blomsterarrangemang är att det behövs inte särskilt mycket för att komma igång. Kruka, blommor, jord, lekakulor och givetvis massor av fantasi. Numera har jag nästan alltid lite sticklingar på tillväxt för att enkelt kunna slänga ihop ett arrangemang om jag skall iväg lite oplanerat. Många växter är enkla att själv driva upp och jag blir nästan lite fånigt glad över att se hur mina blommor växer och frodas.

Murgröna gör varje kruka intressant
En trasig hink, sönderslagna klinkers och plötsligt en spännande rabatt. Inspirationen kommer från Anna Örnberg
Ibland räcker det med en liten detalj

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...