onsdag 23 november 2011

Pepparkaksbak i Hult

Idag bakas det pepparkakor här i Hult. Jag verkligen älskar att baka pepparkakor, eller rättare sagt jag älskar att baka pepparkakor i ungefär fem minuter sedan har jag tröttnat. Märkligt nog glömmer jag detta från år till år och slås av insikten fem minuter in i bakningen. Som tur är har jag två små tjejer som verkligen inte tröttnar på att baka. Alltså kan jag övervaka arbetet, hjälpa till lite när det behövs och passa på att baka lite vörtbröd under tiden. De senaste åren har vi inte riktigt hunnit med det där med pepparkakshus så det känns som om det är ett måste att hinna med i år. Det är ju så mysigt och juligt med just pepparkakshus.

Hittade detta söta lilla hus på www.arla.se där det dessutom finns en tydlig beskrivning på hur man gör

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...