tisdag 31 mars 2015

Sista dagen i mars

Efter några dagars frånvaro är både våren och jag tillbaka. Det är mycket som händer i livet just nu vilket gör tiden till bloggen lite mer knapp än vad jag skulle önska. Under helgen som gick var jag åter på Bommersvik för en helg med ledarskapsutbildningen jag går. De tidigare helgerna har varit otroligt bra men den här helgen har varit något av det bästa jag har varit med om någonsin! Helgen handlade om kommunikation, om hur vi pratar med varandra och till varandra, om hur vi kan bli bättre talare och kanske viktigaste av allt bli säkrare i rollen. Känner att jag ännu inte hunnit sortera och smälta alla intryck men jag vet att detta är något jag kommer att få god nytta av. När en har fått en stor mängd intryck att hantera kan det vara skönt att göra något helt annat. Även tankarna kan behöva vila ibland. Så härligt att då åter ha tillgång till trädgården och bara kunna vara en stund.


Katten Selmer hjälpte till att inspektera våra odlingslådor. Snart är det dags att så alla fröer som skall ner i jorden. Ytterligare tre lådor måste dock byggas innan vi är helt redo. Än så länge får vi glädjas åt det som spirar i våra fönster. Efter att jag sått ännu fler sorter idag börjar det bli ont om plats i våra fönster. Så här års önskar jag mig ett rum med bara fönster där mina små plantor kan få växa i lugn och ro innan de skall planteras ut. Även om jag ännu inte har varken sått eller planterat ut något så växer det i trädgården. Rabarbern tittar upp så pass mycket att de skrynkliga bladen snart börjar veckla ut sig. Känner riktigt hur jag har drabbats av rabarberlängtan och hoppas på fint väder och snar möjlighet att skörda. Något jag redan kan skörda är kirskålen. Våra kaniner och marsvin jublar och är mycket glada över att åter få sin favoritmat. Jag muttrar mest när den skall rensas ur våra rabatter men tänker att det är bra att den trots allt blir till glädje för gnagisarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...