tisdag 6 december 2016

Vintagemisstag

Jag älskar vintagekläder och brukar, i alla fall enligt mig själv ha blick för vad som funkar och inte. Det visar sig dock att även solen har sina fläckar och ibland blir det inte riktigt som jag har tänkt mig. Hittade en fin blå vintageklänning med blommor på loppis i somras och föll för det fina mönstret. Fina färger och en riktigt fint klänning. Om det inte vore för att den är alldeles outhärdlig att ha på sig. Syntetmaterial och värme fungerar nästan aldrig bra ihop. Det gäller därför att undvika att ha syntetklänningar på sommaren. Den här klänningen var värre än allt annat. När Anna och jag skulle fotografera outfiten blev det inte en enda bra bild. Det syns på varenda bild hur jag vantrivs och helst bara vill ta av mig den hemska klänningen. Höll tummarna för att den skulle gå bättre att använda till vintern när det är kallt. Så brukar det ju vara, men inte den här gången. Klänningen är verkligen helt fruktansvärt otrevlig att ha på sig och jag förstår att den är i perfekt skick. Det kan inte finnas en människa som står ut med att ha den på. Alltså hänger den som prydnad på klädstången i mitt arbetsrum. Tänkte först tanken att sälja den vidare, men konstaterar att det vore inte snällt att låta någon annan vantrivas.

Klänningen må vara fin men är verkligen hemsk att ha på sig!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...