fredag 3 februari 2012

Imorgon husvisning

Imorgon ska jag på husvisning vilket ska bli riktigt roligt. Tänker dock att det riskerar att bli mycket snöslask inne i huset när alla ska gå runt och titta. Får alltså bli skor som är enkla att ta av när man skall in och spana. Flytta är jag dock inte på väg att göra utan jag har istället förmånen att följa med en väninna som funderar på nytt boende. Även om vi inte har några planer på att flytta så tittar jag ständigt på hus. Varför vet jag inte riktigt, kanske för inspiration eller som en bekräftelse på att jag har något som jag inte kan hitta någon annanstans. Skulle jag flytta då skulle jag fortfarande vilja ha ett hus med lika mycket yta och från ungefär samma tidsperiod. Skulle jag på allvar leta hus då skulle jag också leta efter ett hus med en stor och uppväxt trädgård. Att ha en trädgård som vår är förvisso en utmaning, men extremt mycket jobb. På sikt och med lite hjälp kommer vi nog att bli nöjda. Ibland tänker jag att det kanske hade varit skönt att bo lite närmare civilisationen. Livets logistik skulle bli enklare då. Alltså tittar jag efter hus men landar varje gång i att jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att bo någon annanstans, jag älskar ju mitt hus.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...