onsdag 15 februari 2012

Sommardrömmar

Sitter och går igenom mina bilder och funderar på vad jag ska framkalla. Blir ju lätt så att man bara har dem på datorn och egentligen aldrig tittar på dem. Jag fullkomligt älskar fotoalbum och tänker att jag ska börja göra fotoalbum igen fast nu i lite ny tappning. Istället för den kronologiska ordning man hade förr så är jag sugen på att göra temaalbum. Barnen har ett där de klipper, klistrar och sätter in kort och det vill jag också ha. Just nu har jag fastnat framför sommarbilder. Tänk så fantastiskt det egentligen är på sommaren, man glömmer nästan bort hur underbart det är. Undrar om den hade känts lika fantastisk om vi hade haft samma klimat året om. Troligen inte! Även om jag som bekant inte är särskilt förtjust i vinter och kyla så gillar jag verkligen årstidernas växlingar. Tycker om den där känslan i slutet på vintern då man kan komma ut och känna i luften att det är förändring på väg. Eller varför inte en höstmorgon när man känner hur luften plötsligt blivit lite kyligare och biter lite lätt i huden.

Idag var en sådan dag då man kunde känna att våren nalkas. Trots att det ligger snö på marken värmde solen gott under dagens promenader tillsammans med Ida

Glittrande hav och blå himmel, sommar när den är som allra bäst!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...