onsdag 22 februari 2012

Nytt liv till strykbrädan

En av de första sakerna jag köpte när jag flyttade till eget boende var en strykbräda. Nu när jag var vuxen så skulle jag stryka mina kläder, det är nämligen något som vuxna gör. Skall jag vara helt ärlig så är det inte ofta jag stryker saker, inte ens en gång i månaden, kan det undvikas så undviker jag. Men vissa saker måste strykas för att vara fina och då är det onekligen bra att ha en strykbräda. Bruksföremål slits med åren även när de inte används ofta. Mina saker från den första tiden i eget hem har dessutom fått vara med på många flyttar. Den senaste tiden har jag tänkt att jag skulle kasta ut den gamla strykbrädan och köpa mig en ny. Benen var rangliga, överdraget solblekt och trasigt och den kändes helt enkelt slut. Med hjälp av några skruvar så skruvades benen fast ordentligt, nu står de stadigt när det skall strykas. Överdraget hade gjort sitt och gick inte att rädda. Istället köpte jag ett nytt överdrag på Ikea för 29 kronor. Det tog mindre än en minut att sätta på plats och resultatet blir riktigt bra. Nu får den här gamla strykbrädan hänga med ett bra tag till!

Vit botten med fina blommor
Som ny!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...