tisdag 21 februari 2012

Loppis till bebis

Vårt barnbarn Amanda är redan tio månader och det känns nästan galet hur fort tiden går. Å ena sidan känns det som om det var alldeles nyss hon inte fanns men jag kan nästan inte tänka hur det var innan hon kom. Bebisar har ju en tendens att växa fort vilket gör att jag har skaffat mig ett nytt nöje, att handla bebiskläder. Det är ju nästan helt omöjligt att motstå. Allt är gulligt i bebisstorlek! Samtidigt är det mycket att tänka på när kläder skall handlas och dessutom blir det många gånger dyrt. För min del så kan jag ju kosta på mig att skämma bort Manda med något lite dyrare men det fungerar ju inte riktigt när en hel garderob skall utrustas. Vid första barnet har man ju dessutom  ofta ingenting sedan tidigare. Att handla bebiskläder på loppis tycket jag är klokt ur många perspektiv. Det blir oändligt mycket billigare, kläderna är många gånger knappt använda (eftersom bebisar ju växer så fort, de är redan tvättade så färgrester och annat gift förhoppningsvis har tvättats bort och man kan många gånger hitta lite udda, speciella saker. I lördags var vi på loppis i Uddevalla på jakt efter kläder i storlek 74. Sist jag var där hittade jag inte något alls som passade vilket då är nackdelen med loppis. Den här gången inhandlades tröjor, byxor, kofta, klänning och skor till en totalkostnad av 115 kronor.

Söta små ballerinaskor till små fötter

Tröjor med lång och kort ärm


Fina detaljer

Klänning med sydda veck och broderade hjärtan

Somrig tröja och vit stickad kofta med liten rosett

Byxor med fina detaljer till flera olika tillfällen

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Hej Var i Uddevalla var du på loppis? Jag tänkte också köpa lite till mitt lilla barnbarn. Ha en fin kväll Kram

VisaLiza sa...

Det är på Pingstkyrkans second hand i Uddevalla som jag har varit. Oftast helt otroligt bra. Ligger mittemot Kampenhof. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...