tisdag 7 februari 2012

Nya tag

Att gå till skolan fast man egentligen är sjuk kan verka vara en bra idé men så är givetvis inte fallet. Igår gjorde jag precis detta vilket resulterade i att jag gick och lade mig för att sova klockan sju på kvällen en hel timme innan barnen. Fast jag är trots allt nöjd med min dag eftersom det var en givande dag i skolan och efteråt passade jag på att äta semla med äldsta dottern och lilla barnbarnet. Tror inte det kan finnas en sötare bebis än vår lilla Manda. Nå väl idag är jag ledig och har sovit tolv timmar i natt, har ingen feber längre och känner mig pigg, frisk och stark. Alltså läge att ta tag i sådant som jag skjutit på framtiden. Ida och jag har trampat runt lite i vår trädgård och funderat över sommarens projekt. Själva trädgården överlåter jag till Magda men frågan är om vi ska odla eller odla inte. En sommar då man har tid att vara hemma mycket är det givet att odla men annars riskerar det att bli till ett dåligt samvete. Än ligger trädgården under ett frostigt täcke av snö så det beslutet blir något att skjuta på framtiden.

En enda ros fick vår ena rosbuske, som om den samlade all kraft till en blomma!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...