onsdag 4 april 2012

Pellets en säsongsvara!

Vi värmer upp vårt hus med pellets vilket har många fördelar. När det funkar så är det jättesmidigt och det enda man behöver tänka på är att se till att aska ur ibland och att det inte blir tomt på pellets. Det är visserligen mycket billigare att elda med ved men jag älskar inte att elda och betalar gärna för att slippa. Nu har vi haft strul med vår senaste pelletsleverans som blivit försenad och igår tänkte jag köpa pellets för att komplettera i väntan på leverans. Vet att det finns villapellets på Bauhaus och tänkte att jag kunde ju passa på att handla redan på kvällen när jag hade lite tid över. Möttes där av beskedet att pellets är en säsongsvara och nu är den slut. Personalen påpekade att de inte har möjlighet att hålla lager av säsongsvaror. Som jag ser det är detta mycket märkligt. Det är precis i början av april och kan vara kallt ett bra tag till, särskilt på nätterna. Jag brukar inte gilla Bauhaus och besöket igår gör mig inte vänligare inställd. Istället ska jag åka till kvarnen i Munkedal och handla pellets, en plats som inser att pellets behövs året om fast i varierad mängd!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...