tisdag 17 april 2012

Då var det dags igen!

Har den senaste tiden gått och funderat lite på hur vi använder våra rum här i huset i Hult. Ända sedan vi köpte huset för dryga sju år sedan har vi haft tv-rum på övervåningen och varit mycket nöjda med detta. I alla år innan när vi bodde i lägenhet då längtade jag efter ett separat tv-rum, ett rum med en tv som inte var vardagsrummet. Alltså har vi haft tv-rum uppe och vardagsrum nere. Med tiden har familjen och familjens vanor förändrats. Sedan barnen kom har vi vårt sovrum precis intill tv-rummet. Barnen vaknar gärna tidigt och tittar på barnprogram på hög volym, tonårsdottern sitter gärna uppe sent och tittar. Alltså ligger jag ofta sömnlös och tänker vad skönt det skulle vara att bo vägg i vägg med vår tv. Lösningen är enkel även om jag till en början har stretat emot. TVn skall flyttas ner till vardagsrummet och tv-rummet omvandlas till ett lek- och pysselrum. Alltså är det dags igen för att flytta runt husets alla möbler. Nåväl kanske inte alla möbler men många av dem. Äntligen har jag dessutom kommit på en plats att ställa vår gamla kökssoffa på. Den har under några år fått stå i biblioteket där den mest varit i vägen. samtidigt har jag inte riktigt velat göra mig av med den, jag gillar den ju och den var ett riktigt bra fynd. Nu skall den få stå på paradplats i det nya lek- och pysselrummet. Dessutom är det en utmärkt förvaringsmöbel med tanke på hur mycket som ryms under locket. Enda frågan som återstår är när vi skall börja bära möbler.

Om våren finns det skönhet överallt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...