lördag 7 april 2012

Påskafton i Hult

Strålande sol i Hult idag på påskafton. Om jag kisar lite när jag tittar ut så ser jag nästan inte snön som pudrat träden. Vi hoppas på varmare väder söderut och skall snart packa in oss i bilen för avfärd. Resans första anhalt blir Kungälv för ett kort besök hos mamma sen ska vi vidare på 50-års kalas. Trevligt med lite festligheter på påsk och miljöbyte för några dagar. Hemma kan det vara svårt att ta en paus, det finns ju alltid något att göra. Vet en julafton för många år sedan när jag började röja i trädgården, kunde bara inte låta bli när jag ändå var ute med hunden. Förra påsken när det var så där härligt varmt då var hela familjen hemma hela ledigheten. Vi grillade, åt gott och byggde vägg i vardagsrummet. Det var en helt underbar påsk eftersom vi verkligen hade tid att rå om varandra. I år blir det däremot en påsk på resande fot och det kan vara nog så trevligt. Funderar dock på om vi kanske ska köpa en ny bäddsoffa till mamma för hennes är ungefär lika skön som att sova på en planka!

I Hult fick barnen förresten besök av påskkaninen i morse! Klart att det inte kan komma en hare när här bor kaniner. Det har redan mumsats choklad vid TVn så jag tror att barnen här i Hult är nöjda med inledningen på årets påskafton.

Glad Påsk!

Istället för påskhare har vi påskkaninen Betty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...