fredag 20 april 2012

Trädgårdsbesök

Idag har jag en trött vovve som håller mig sällskap när jag pluggar. Det är inte lätt att vara hund i detta hus, så många människor, katter och smådjur att hålla koll på. Ida är onekligen en trevlig hund och ett mycket gott sällskap. En dag tidigare i veckan hade jag släppt ut henne i trädgården, lät henne springa först medan jag tog på skor och jacka, när jag kommer ut står Ida nos mot nos med ett rådjur! Önskade att jag hade haft med mig kameran ut. Rådjuret blev skrämt av mig och skuttade iväg, Ida som verkade ha blivit skrämd av rådjuret kom istället till mig och ville genast gå in. I Hult är saker inte som på andra ställen verkar det som. Hade det istället varit katten Cleo som hade varit ute när rådjuren kom på besök då hade hon satt efter dem och jagat iväg dem. Har flera gånger sett henne jaga iväg rådjur ur trädgården och efteråt går hon och patrullerar. Hon ser verkligen kränkt ut när de har varit här, som om det var en personlig förolämpning mot henne.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...