måndag 4 januari 2016

Alltså den där känslan...

Det finns de där dagarna när en har mycket jobb att göra och som måste bli klart men det känns som om ingenting riktigt vill bli bra. När en tvivlar och undrar över om en alls klarar av de uppgifter som skall göras. En sådan dag (läs idag) är det fantastiskt bra att bli nyfiken över vad som ligger i den där lådan som inte öppnats på mycket länge. Innehållet visade sig nämligen vara synnerligen motiverande!


När jag var aktiv i SSU skrev vi alltid positiva lappar till varandra på våra kurser. Dels deltagarna emellan men också till dem som höll i kursen. Ett riktigt fint sätt att stärka varandra på. Idag hittade jag en hel burk full med positiva lappar. En del av dem minns jag precis vilken kurs jag fått dem på även om många år har hunnit passera sedan dess. Alltså den där känslan av att ha en hel burk med lappar som säger bra saker om en själv. Det är onekligen en ordentlig egoboost vill jag lova!





Ägnar en stund åt att läsa lappar och kan inte låta bli att småle. Tänk vilken otroligt bra grej det där med positiva lappar är. Hur kunde jag glömma bort att använda mig av dem när jag håller kurs? Det är som svårt att inte bli på gott humör när en läser så otroligt fina lappar. Positiva tankar det är onekligen något hållbart! Si så där femton år senare lyckas dessa tankar göra mig på synnerligen gott humör.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...