måndag 20 mars 2017

En helg i ensamhet

Den här helgen har jag varit ensam hemma i huset i Hult. Resten av familjen tillbringade helgen på läger med Unga Örnar och jag fick rå om hus och husdjur på egen hand. Insåg när jag började fundera över saken att det är nog tio år sedan det hände senast. Det är onekligen lite märkligt att vara ensam hemma i huset. Det hör inte till vanligheterna att vårt hus är tyst och stilla men det har det varit den här helgen. Det har varit riktigt fint att få vara ensam med mina egna tankar, med långa promenader med vovvarna och med alla de där sysslorna som jag aldrig tycks hinna med annars. Den här helgen hann jag inte bara med gamla dåliga samveten utan bra mycket annat. Såg till att bjuda in vänner på kafferep om lördagen och tillbringade stor del av dagen med att baka. Jag njuter fortfarande av att arbeta i mitt nya kök. Där allt finns ordnat precis som jag vill ha det och det finns gott om plats att breda ut sig på. Var sak har sin plats och det är enkelt både att baka och städa undan.

För att sammanfatta en ensam helg så har den haft i stort sett samma innehåll som en semesterresa. God mat, fika, promenader, prat med fina vänner och dessutom en hel del sol. Istället för att åka på semester blev den här helgen en hemester. Fram på söndagskvällen spetsade hundarna öronen när de hörde en bil närma sig. Nu äntligen var ordningen återställd och resten av familjen var åter hemma. Huset i Hult fylldes med ljud och rörelse så som det är menat att det ska vara.

Fika, vår och långpromenader har varit fina inslag den här helgen

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...