tisdag 28 mars 2017

Längtan och fruktan

De flesta har vi något som gör oss särskilt rädda och oroliga. Ofta är det inte en rationell rädsla och många gånger känns det kanske lite pinsamt. Min stora rädsla är att flyga. Inte helt praktiskt när jag också älskar att resa och vill se så mycket som möjligt av världen. Jag är fast besluten om att inte låta rädslor styra mitt liv och fortsätter därför att resa trots att jag är rädd. De flesta flygresor är så pass korta att det är möjligt att hantera dem. Att helt enkelt pina sig igenom två timmar då jag är övertygad om att jag kommer att dö. Tänker ofta att det kanske till stor del handlar om förlusten av kontroll. Under en flygresa kan jag inte påverka alls och kan inte heller kliva av om jag skulle önska.

Om en liten stund är det så åter dags att lyfta och ge mig av ut i stora världen. Fast detta är  inte någon liten kort resa. Den här gången ska jag ta mig hela vägen från Göteborg till Windhoek i Namibia och spendera åtskilliga timmar i luften. Det är en märklig känsla jag bör på just nu. En blandning av längtan och fruktan. Längtan är dock starkast, den vinner alltid hos mig. För skulle rädslan vinna då skulle jag inte ha möjlighet att återvända till staden som jag så länge betraktat som min.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...