fredag 30 november 2012

Award

Från Hannis på bloggen Hannis hem har jag fått en award och jag känner mig mycket glad. Att få lite uppskattning är alltid trevligt och just nu gjorde det mycket gott för att peppa mig. Har du inte tittat in på Hannis fina blogg så se till att åtgärda detta genast eftersom den är mycket läsvärd och inspirerande!


Här kommer svar på frågorna som följde med awarden
Favoriter:
Har många favoriter beroende på temat men för att välja några så älskar jag skor, vintagehandväskor, lila, Maria Mena och bubbel.

Det här gör mig alldeles bubblig av lycka:
Mina barn och barnbarn

Favoritplats på jorden:
Får man välja två? Jag gör det oavsett eftersom jag har två platser på jorden jag fullkomligt älskar. Den ena är Hult där jag bor och har mitt hem sedan snart fem år. Den andra platsen är Windhoek i Namibia, mitt andra hem dit jag alltid längtar både efter platsen och människorna som står mitt hjärta nära.

Bästa godis:
Marknadsgodis tillverkat av Tommy och Inga-Lill från Onsala. Ser du dem på en marknad se till att pröva deras godis. Jag har handlat av dem i trettio år nu!

Det tackar jag inte nej till:
Jag skulle inte tacka nej till att bli antagen på forskarutbildning, till att få min bok publicerad, till möjligheten att resa tillbaka till Namibia.

Drömyrket som aldrig blev av:
Advokat

Vilken historisk person skulle jag vilja bjuda på en taco-kväll:
Kata Dalström. Undrar så vad som drev henne att fortsätta sin politiska gärning som agitator hela landet runt. Kan inte ha varit enkelt att vara kvinna och agitator i förra seklets början.

Bästa köpet:
Mina svarta pumps från tidigt 50-tal. Har haft dem i åtta år, använt dem hur mycket som helst och de ser fortfarande nya ut!

Dagens skulle verkligen, verkligen vilja ha:
Fler timmar per dag så jag hinner med mer än bara alla måsten

Den här awarden är ett sätt att visa uppskattning för de bloggar man själv läser och tycker om. Jag läser mååååånga och det finns verkligen att välja mellan. En del bloggar blir till och med en viktig del av den vardagliga rutinen. Enda regeln för att skicka den här awarden vidare är att det skall vara bloggar med färre än 200 följare. Skicka awarden vidare till 11 bloggar, berätta vilka du har skickat till och länka till bloggen. Hitta på ett gäng frågor som du vill veta också. Hannis hade snott sina frågor så jag tänker att jag snor dem jag med! Här kommer några av de bloggar som jag tycker är riktigt bra!
                       
                


Svårt när bara några ska väljas och det finns så många fantastiskt duktiga bloggare.





2 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tusen tack, snälla du! Vad stolt och glaad jag blir! Vad kul också att läsa lite om dig och få tips om andra bloggar!

Ha en fin advent och tusen tack igen!

Kraam
Petronella

Unknown sa...

Men åh så roligt;) tack så hemskt mycket.

Så roligt att få följa med in i hult, hade självklart redan läst inlägget på Liv å leva;)

Önskar dig en fantastisk dag och tack än en gång
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...