fredag 26 september 2014

Allt om Fritidshus

Jag tycker om att bläddra i tidningar för inspiration. Idag har de kompletterats med bloggar men jag återkommer ändå till tidningarna. Det är något visst med att sitta och bläddra i lugn och ro. Jag har mina tidningar sorterade efter säsong och har precis skiftat från sommar till höst. En del av dem har jag sparat i flera år medan andra är alldeles nya. Jag tycker om dem som kombinerar inspiration med praktiska förslag på hur en själv kan göra saker. Tidningen Allt om Fritidshus hade jag inte sett förrän helt nyligen. Även om vi inte bor i fritidshus så känns den onekligen intressant eftersom där finns en intressant mix av artiklar och även handfasta tips på hur saker kan göras. Fritidshus är ju generellt sett ett lite enklare boende och det är ju vad vi har valt till vårt permanenta boende. I senaste numret finns dessutom en beskrivning på hur en bygger en trädgårdskompost vilket är ett projekt som vi precis står inför.


Just nu kan jag dessutom i samarbete med Allt om Fritidshus erbjuda mina läsare ett prenumerationspaket som för 99 kronor innehåller tre nummer av tidningen och dessutom två skålar ur Rörstrands serie Swedish Grace samt en fleecepläd med rosenmönster. 



Skålarna är nog egentligen tänkta som dessertskålar men jag tycker att de har perfekt storlek för sopplunch. Här en soppa med hemodlad paprika, mangold, tomat, kyckling och lök.



Trots att hösten är här hör min plats i rosenträdgården fortfarande till den plats där jag helst tillbringar tid. Här äter jag gärna dagens alla måltider samt sitter och läser. Nu när det är kyligare krävs en filt att svepa om sig för att inte frysa.

Det här inlägget är ett samarbete mellan VisaLiza och Allt om Fritidshus

1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Perfekta till soppa är dom! Håller med :) Jag har massor av tidningar som ligger i lådor och tar en massa plats egentligen. Men jag förmår mig inte till att kasta dom. Dom är ju så fina, blanka och snygga helt igenom. Kan inte heller klippa ut det som jag vill spara. Har försökt. Jag vet ju att jag aldrig kommer att läsa dom igen mest troligt. Suck.. vilka bekymmer va :))

Ha en fin härlig helg!!

Kram Ann-Louise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...