tisdag 2 september 2014

Mild septemberkväll

Augustikvällar brukar vara alldeles ljuvliga med ljum kvällsluft och ett mörker som så sakta börjar komma tillbaka. Fast i år bjöds istället på regn, kyla och en försmak av det som komma skall. Nu är vi då inne i september och kvällarna är visserligen inte ljumma men trots allt helt behagliga. Det skymmer tidigare än vad jag har vant mig vid och växthuset måste vattnas lite tidigare än förut i sommar. I alla fall om jag vill se vad det är jag vattnar. Håller tummarna för att september skall få vara mild eller rentav ganska varm så allt som växer i mitt växthus får en chans att växa lite till. Jag har ju fullt med nästan mogna tomater och nu äntligen kan vi skörda squash. Paprikan har börjat skifta från grönt till orange så snart kan även den skördas. Känner att jag verkligen passar på att njuta av trädgården och även av möjligheten till promenader i skog och mark. Om vintern finns förvisso skogen kvar men trädgården kommer då att ligga i dvala i väntan på nästa säsong. Jag har förvisso en dröm om att kunna utnyttja trädgården under mer tid av året och vårt uterum är ett viktigt första steg i denna riktning.

Hult om kvällen precis i början av september

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...